mandag den 28. marts 2011

Digte!

Hej her er nogle af mine bedre digte, håber de giver nogen mening for jer ;)

Heksevejr


Det er heksevejr
Mørkets skygger forsvinder i en tåge af hvidt.
Hekse heksevejr.

Jeg ser ud i verden
Der så brat stopper for mine fødder
Ingen skygge her

lyset er ikke
mørket er ikke

alt er hvidt
smukt og sørgeligt
Dødt og øde?

Tågen skjuler den verden jeg så frydeligt foragter
Jeg elsker tågen
Det hvide lys

Det er heksevejr
Jeg ser heksens mærke
Brændt ind i lysets mørke
Brændt ind i den hvide engels kød

Mørket i lyset
Lyset i mørket
Uden hinanden er de intet

Mørket suger lyset
Lyset opsluger mørket

De vil altid være sammen.

Hekse heksevejr
Godt og ondt er sammen.

Ildflue

Mørket er tæt,
Hvad kan jeg se, gæt.
Jeg ser ingenting
Indtil du tænder et lys.
Jeg kalder dig Ling
Og du tændes med et nys.

Mørket er sort
Alt føles så stort.

Jeg ser dig stråle
Det er umuligt at måle
Din skønhed
Dit håb.

I natten er du smuk
Rundt omkring høres suk
Du er en fryd for øjet
Men man bliver ikke fornøjet
Jeg ser dig gløde
Og mærker din varme
Det er som føde
I mine tomme arme.

Du gir’ mig håb
Du gør mig glad
Du viser mig
Kærlighed.

Skygge, der er du

Grå skyer, vinden pisker

Hvorfor regn, er det dit indre

Lys, du visker de ord de vil høre
Men i dit øre?

Træet står med rod,
uden krone
kongen ridder, gennem kaos.
Der er krig i
dit indre,
i det ydre.
Hvad er følelser…
Er det fantasi?

Grå skyer, vinden pisker

Død men lykke
Sød men i skygge
Der er du.

Efterår

Det gule løv falder fra de store kroner
Jeg glor på tykke fede koner
Hænger der med bunden i vejret
Og jeg føler mig meget æret.
Jeg holder i hånden en citron
I den anden en melon
En fed kone skriger
Hun vil ha det hele, og bli’ riger.
Jeg ønsker det ikke
Jeg har hikke
Men jeg ser ikke at det er mig selv
Så blev det lige med et smæld.


Min Sommer

Sommerens komme er som rislende vand ned af bjergets klippe,
den kommer lige i tide, til at redde sjælens lykke.
Jorden er tør som sand, før vandet kommer,

det er livets fryd.

Ved sommer aftnen pipper fuglen i træet,
man ser solen gå ned, den sidste stråle af lys forsvinder i horisonten,

det er lykke.

Blåbær vidner om den svenske sommer,
et sted med liv, men stilhed, et sted med lykke, og familie.
Duften af jord bringer minder, om blomstens skønhed, og smilet på min mund.
Det er sommer for mig
Det er min glæde


Jeg vil lige sige at jeg elsker at skrive digte, stemnings øjeblikke, og følelser, som man ikke nødvendigvis behøver at forklare, det er op til dem der læser dem at fortolke, og at prøve at forstå. :)

2 kommentarer:

  1. WAUW!!! Du har et fantastisk sprog, og er god til at formulere dig. Forfatter-drømmen kan ret sikkert få opfyldt, det bliver i hvert fald ikke sproget der stopper det. Heldige dig ;-) Jeg skal nok købe dine bøger :-D Jeg har jo læst noget af en af dine historier, jeg er meget imponeret.

    - Bloggeren

    SvarSlet
  2. Tak :D jeg er virkelig glad for støtten, og er også fast besluttet på rent faktisk at blive forfatter ;)

    SvarSlet