onsdag den 3. august 2011

Kampen om Sværdet - Erik menneskesøn :)

Hej alle, her i går begyndte jeg på andet bind i serien Erik Menneskesøn, Kampen om Sværdet. Jeg var helt vild med Erik Menneskesøn da jeg først læste den, så selvfølgelig skulle jeg læse næste bog ;) Jeg må desværre sige at den ikke er nær så god som første bog, jeg er på side 124 og der er ikke sket noget særligt endnu, så hvis man er en person der har svært ved at fastholde koncentrationen, så skal måske ikke begynde på Kampen om Sværdet. Jeg må dog sige at jeg tror at spændingsnivuet er bedre i de næste bøger, så forhåbentlig er Kampen om Sværdet bare lidt sløv i starten, og noget man skal læse, for at kunne forstå de efterfølgende bøger. Selvom den er lidt kedelig er der dog stadig noget der ikke helt kan få mig til at lægge den fra mig, måske er det måske er det fordi jeg håber der sker noget. Alle der har læst den ved nok hvad jeg hentyder til, men jeg skriver det ikke, for det ville ødelægge noget af den spænding der dog er. :) Forfatteren har dog bragt en masse myter og viden om den nordiske mytologi ind, som han gjorde i første bog, og de er altid værd at læse.
Jeg kan ellers godt lide Erik og de personer der er med i bogen, altså hele universet faktisk, og jeg synes det er synd at Lars-Henrik Olsen (forfatteren) har gjort starten så modløs, og for læseren svær at holde fast i. Nu skal det lige siges at jeg ikke har læst den færdig, og jeg vil selvfølgelig fortælle om hvad jeg synes om den når jeg er færdig, måske redder slutningen hele historien, og så ville det være ærgeligt hvis i gik glip af den ;) Så kan jeg måske også lave en rigtig boganmeldelse af den, hvor alle punkterne er med. :) ^-^

Inden jeg slutter dette indlæg skal jeg lige sige, at hver gang dette hoved ^-^ dukker frem, så er det Totoro der er med ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar