tirsdag den 9. august 2011

Nu vil jeg kun være mig selv!

Hej alle :) I løbet af sommerferien har jeg fået tænkt over mit liv, og over hvem jeg er. Jeg føler på en eller anden måde at jeg er fanget i det samfund vi lever i. Efter en uge i sverige, uden tv og internet, kommer jeg hjem, og er ved at få pip af alle de reklamer der kommer. De handler ikke om andet end ting vi ikke har brug for, og det er efterhånden blevet en selvfølge at man i reklamer beodrer folk til at købe ens varer. Fx: Køb det nu, og få treidve procents rabat. Så er det jeg bare har lyst til at sige NEJ! jeg har ikke bedt om at få treidve proncents rabat, hvis jeg overhovedet har lyst til at købe produktet, så skal jeg nok gøre det! Desuden er hele vores samfund ved at gå ned fordi vi ikke bruger penge nok på overflødige og ligegyldige ting. Jeg kan blive så vred over sådan noge. At danskerne bliver opfordret til at købe og købe, eller at forbruge, som de så smukt kalder det, når andre mennesker har brug for mad, vand og tøj. Nej vi skal hellere bruge pengene på os selv. Vi skal konsentrere os om ligegyldige problemer som at vi ikke har mere tandpasta, eller om kan nå at komme hjem inden det begynder at regne. Ingen af os prøver at finde det som jeg efterhånden er begyndt at kalde "sandheden". Ingen prøver at se ind i sig selv, eller andre mennesker, og forsøge at forstå. Prøve at finde de værdier de virkelig tror på.
Jeg vil ikke længere styres af den fælles holdning for acceptabelt, jeg vil gøre som jeg har lyst til. Klæde mig som jeg har lyst til, og sige lige præcis det jeg tænker. Ikke noget med at køre et filter over det så man er sikker på at det passer ind under normerne. Det vil jeg ikke være med til længere!!!!!
Jeg vil ikke lade andre mennesker styre mig, og jeg vil ikke povirkes negativt af nogen. Jeg vil vise at jeg er anderledes fra det samfund jeg så ofte kritiserer.
Jeg så for første gang Aquas video Babie Girl i går, selvfølgelig kender jeg sangen, men jeg tror aldrig at jeg har hørt den fra enden til anden før. Jeg kunne ikke lade være med at føle at de tog lidt pis på hele verden. Jeg mener, hun synger Im' a blond bimbo girl in a fantisy world. Det er da ret sigende! Hvis I ikke forstår hvad jeg mener så tag lige og hør engang:

Det var alt for nu, jeg håber mit lille ubrud har fået jer til at tænke lidt. Hvis ikke, så skal der nok komme mere af samme skuffe. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar