fredag den 18. februar 2011

Er man Dum, Er man Dum!

Her får i et lille indblik i min tankerække, det er nok langtfra alle der er enige med mig, og jeg beklager hvis jeg kommer til at støde nogen med mine udsagn. Men sådan er det bare.
Jeg har den opfattelse at hvis man er dum, ja så er man dum. Med andre ord: Hvis ikke du er klog er du dum (eller uvidende), måske ikke ligeså dum som alle mulige andre, men stadig dum! For mig er der ikke noget værre end hvis folk er tilofredse med "godt nok". Det bliver man ikke klogere af"! det lyder måske lidt som jeg er besat af at få viden, men hvorfor egentlig ikke? Hvorfor ikke ønske at være klog. Tænk over alle de ting man misser i verden, bare fordi man ikke lige har gidet at læse en bog i fritiden, eller ikke lige tog med sine forældre på kunstmuseum, fordi man synes det er helt vildt kedeligt. Tjah hvis du har det sådan, så kan det være der er noget du ikke har fattet, siden du ikke kan se det interessante i kunst! Hvorfor finder nogen sig i at være middelmnådige til noget? Hvorfor er der nogen der bare er ligeglade, eller synes det er "godt nok" når de har fået 02 eller 4 i matematik? Hvis de alligevel ikke har andet at lave i deres fritid end at drikke sig fuld, og dalre rundt. Hvorfor så ikke prøve at få noget ud af ens liv, for fanden! Ja hvis du har siddet i 3 timer, og stadig ikke kan finde ud af en opgave, så bevares! Men hvis du lige har kigget på den i 5 minnutter og ikke rigtig gider at prøve, og derfor har "besluttet" at du ikke kan. Så tag dig dog sammen! Hvad vil du så gøre resten af livet?

Jeg stræber efter at komme i det jeg ynder at kalde eliten. Det vil sige akademiske, kunstinteresserede, personer, som nyder at læse en bog, gå til et klassisk koncert, eller på museum. Folk der elsker historie fordi det er spændene, og ikke mindst folk der kan og vil udtrykke sig kreativt. Fx i musikken, eller med tekst som jeg gerne selv vil.
På ern måde føler jeg mig hævet over over de "middelmådige", og jeg skammer mig over at være så arogant, og fordømmende. Alligevel vil jeg meget hellere være som jeg er nu, end at være "dum" og ligesom alle andre.

Jeg håber dette emne måske kan åbne en debat, for jeg vil gerne diskutere det nærmere. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar