mandag den 13. juni 2011

Tegneflip!!!!

Hej alle!

Først vil jeg lige undskylde at jeg ikke har blogget i helt vildt lang tid, og at andet blog afsnit ikke er kommet ud endnu. Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ikke rigtig giddet at blogge, men her den sidste tid hvor jeg faktisk rigtig gerne har villet det, har jeg selvfølgelig ikke haft tid. :( Jeg har mega stress lige for tiden, da jeg skal aflevere plus fremlægge i morgen, og på onsdag skal jeg være "lærer" sammen med nogle andre i klassen. Bare rolig næste blog afsnit er på vej, jeg skal bare lige over den her meget travle periode.
Nu til tegneflip delen :) Her sidste søndag, mandag og tirsdag var jeg syg, så jeg var hjemme og så To på Flugt, den er helt vild god, og jeg blev helt besat af tegnefilm, især efter jeg så ekstra materialet til den. Ekstra materialet er to andre versioner af en start til filmen, og det fik mig bare til at ville lave et illustreret eventyr. Bagefter så jeg Taran og den Magiske Gryde, en af Disneys andre vidunderlige film ;), og så blev jeg helt nostalgisk. Jeg var helt ked af at vi ikke længere har en VHS afspiller, så jeg kunne se nogle af de gamle tegnefilm, jeg så da jeg var mindre. I stedet for gik jeg på youtube, og så en masse bag-om-filmen videoer, vel at mærke bag Disney film :). Jeg har på et tidspunkt hadet Disney, fordi det virkede som om de bare skulle tjene penge på endnu en film, men efter jeg har set de her videoer, tænker jeg over hvor snævertsynet jeg egentlig er, de mennesker der laver filmene tænker ikke at nu skal de bare tjene nogle flere penge, nej når de fx bruger fem år på at lave Mulan, så tror jeg ikke på at det bare er en Disney film mere. jeg lærte utroligt meget af de videoer, fx at hver figur har deres egen tegner, og at hver figur har to til tre personer bag sig; en tegner, en der indtaler stemmen og nogle gange en til at synge. prøv bare at tænk på hvor stort et arbejde det så er.

Da jeg var syg fik jeg også tegnet lidt med kul. Jeg er næsten færdig med at læse Mit Liv som Geisha, og en af de tegninger jeg tegnede, er præcis det billede jeg har forestillet mig af Pumpkin.




Her er min kultegning af Pumpkin :)
Det var så alt for i dag, men jeg kommer nok til at plapre lidt mere om tegnefilm, og animation i et senere indlæg ;)

1 kommentar:

  1. HAr nu set to på flugt, nej hvor er den fantastisk :-D Lad mig sige det klart; helt klart en af de bedste tegnefilm længe, den ligger sammen med Find Nemo og Phineas og Ferb som jeg begge elsker at se.

    Nej hvor jeg elsker stegepande scenen og sangen hvor alle fortæller om deres drøm;
    Den drøm jeg ha, den drøm jeg har!!!!!

    SvarSlet