fredag den 26. august 2011

Så kom der Valg! :)

Ja, så udskrev Lars Løkke Rasmussen valg. Jeg vil ikke sige at jeg har gået og ventet på det, for jeg kan for det første ikke stemme, og for det andet har vi jo alle sammen vidst at han snart ville gøre det.
Jeg har allerede skrevet et indlæg om det, men jeg synes stadig at sekstenårige skulle have stemmeret. Måske behøvede umyndiges stemmeret ikke tælle som en hel stemme, men måske kun en halv eller sådan noget.  Det ville give unge mulighed for at få indflydelse på det lands politik, som de trods alt er en del af.
Mange mener måske at unge ikke er engagerede nok i politik, men når de ikke har indflydelse, så er det måske forståeligt nok. Jeg tror ikke nødvendigvis at de unge ville stemme særlig meget de første par valg, men efterhånden tror jeg at interessen ville stige.  Jeg ved ikke nok om de politiske partier, til at kunne stemme, men hvis jeg blev behandlet som en voksen, og rent faktisk vidste at min mening ville nytte noget, så ville jeg helt klart sætte mig mere ind i politik.
Jeg har som sagt ikke sat mig nok ind i politik, til at vide hvem jeg holder med i denne valgkamp. Men jeg kan i hvert fald sige at jeg ikke bifalder til DFs politik, og behandling af udlændinge

Jeg synes ikke man som vælger kun skal sidde hjemme i sofaen, og beslutte sig ud fra de ting man ser i fjernsynet, man burde istedet sætte sig ind i de forskellige partiers politik, og holde sig opdateret med alles holdninger. Man har ret til frit at vælge hvilket parti man vil stemme på, så selvom man åbent informerer sig om venstres politik, kan man stadig stemme på enhedslisten. Jeg mener gennerelt at danskerne er for snævert synede, så i alle hensender synes jeg man bør lytte til andre mennesker, og kigge på om man virkelig behøver skændes, om man egentlig er enige, og kun diskutere fordi det gavner en selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar